Flyttgubben Nella med sladdriga strumpor i handen

VARNING! Detta inlägg kan inehålla spår av dammiga strumpor. Läsare med medfödd strump-fåbi hänvisas att evakuera från sidan, eventuellt bläddra förbi inlägget med yttersta precision.
 
Både idag och imorgon har/ska jag lekt/leka flyttgubbe! Vi ska nämligen flytta Blizz imorgon, så dagens mission var att flytta över en övervägande del av Blizzens (mina också för den delen) alla ägodelar till det nya stallet. Inget vidare mission impossible det inte, tänker ni nog. I sånna fall tänker ni rätt.
 
På tal om ingenting så, när vi kom till det nya stallet med alla grejer (jag såg förövrigt ut som en röd tomat, där jag gick och släpade 33 ton hästgrejer), stod det en dam och skötte om sin häst. Hon kom fram för att hälsa, och jag sträckte artigt fram handen.... Handen som jag hade ett par gamla äckliga strumpor i.... Damen stirrade äcklat på mina sladdriga strumpor och sen på mitt breda flin. Hon visste ju inte att jag inte hade någon aning om att handen redan var full och inte alls tillgänglig att skakas. OJ OJ OJ vilket bra första intryck hon måste fått av mig.
 
Ja, då har jag väl sagt allt jag hade och säga då.... 
 
Nä, inte riktigt allt faktiskt! Jag ska bara säga hur OTROLIGT glad jag är att jag fick plats på det nya stallet. Jag bor i princip granne med det! (OBS! i princip!). Och att vi flyttar Blizz dit imorgon vid 11 (lycklig) (känner att ni var i sååå stort behov av att veta det!)
 
KRAM nella
Gammal bild!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

justblizz.blogg.se

OBS! Bloggen innehåller spår av humor. Läsare med flumm-allergi hänvisas vänligen att klicka ner sidan, då ej försäkringen täcker dödsfall vid läsning. Jag hoppas med största allmänhet att ni får tabletter, så ni kan titta in igen utan röda kliande bölder och spännt näshår. Tack för mig!

RSS 2.0