Sprutdoktorn till er känst!

Idag får min lilla ponny vaccin! Stackarn :( Själv hatar jag allt som börjar på s och slutar på prutor. Jag kan inte ens vara i samma rum som en! Jag menar, dem bokstavligttalat bits! 
 
Tänk er att vara en såndär sprutdoktor (eller vad det heter). Man skulle ju vara ökänd bland alla barn. Djävulen själv liksom! Bara bytt ut treudden mot en spruta. Fast det skulle ju vara ganska praktiskt, om man hade olydiga ungar asså. Om de inte skötte sig kunde man bara hota med den största sprutan i världen! Man kan ju bre på lite extra och lägga till att den är över 10 meter, efter det har man nog snälla och lydiga små barn som gör precis som man säger!
 
Fast ett hot som funkar ännu bättre är nog "du får inget lördagsgodis". Själv har jag aldrig haft lördagsgodis, men alla som hade/har måste ha bönat och bett för att få tillbaks sina godisrättigheter!

KRAM karamellkungen- och sprutdoktorn nella



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

justblizz.blogg.se

OBS! Bloggen innehåller spår av humor. Läsare med flumm-allergi hänvisas vänligen att klicka ner sidan, då ej försäkringen täcker dödsfall vid läsning. Jag hoppas med största allmänhet att ni får tabletter, så ni kan titta in igen utan röda kliande bölder och spännt näshår. Tack för mig!

RSS 2.0