En unik upplevelse

Gissa vad jag precis varit med om, bara för några menuter sedan! Jo jag har precis varit med när ett nytt liv kom till jorden, och inte vilket liv som helst, utan en liten fölunge!
 
Det var faktiskt första gången i hela mitt liv som jag har sett ett nyfött föl! Och HERREGUD vad söt den var! Men med sol kommer regn, för det sorgliga var att Tamyria (mamman) (stavade jag rätt), inte bara fött ett utan två föl! Och det är ju extremt svårt för hästar att föda tvillingar, för de får typ bara plats med en, och det är bara i unika fall båda fölen överlever, och då kan vi då konstatera att det INTE var ett unikt fall, tyvärr...
 
Så det var lite sorgligt, men det var HUR COOLT SOM HELST att se det levande lilla fölet rulla omkring på marken under mammans mage, med sina tappra försök att resa sig upp, och när den väl hade kommit upp, tog den ett prövande steg åt höger, trasslade in benen till ett nystan och trillade pladask ner i det mjuka höet (som vi la ut i boxen).
 
Asså omg! Det var ett minne värt att sparas i både minne och telefon, orkar inte ladda upp ngn bild nu, kanske kommer sen någon dag... kanske.....
 
Men mitt horoskop stämmer läskigt mycket VARJE DAG! Kolla hur det var idag:
 
Nya möjligheter dyker upp för dig inom kort. Det här blir en spännande och lyckosam dag. Du får hjälp av andra.

Att jag får hjälp av andra är väl att jag har fixat så jag får hjälp att ta in Blizz från sommarhagen när de släpps på bete.
 
Nya möjligheter kan väl vara att jag har klarat av saker jag inte gjort och lite så, 1. jag har avmaskat Blizz. 2. Jag har sett ett föl komma till jorden!
 
Det tycker jag räcker med spänning för idag faktiskt!
 
KRAM nella ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

justblizz.blogg.se

OBS! Bloggen innehåller spår av humor. Läsare med flumm-allergi hänvisas vänligen att klicka ner sidan, då ej försäkringen täcker dödsfall vid läsning. Jag hoppas med största allmänhet att ni får tabletter, så ni kan titta in igen utan röda kliande bölder och spännt näshår. Tack för mig!

RSS 2.0