Nella tipsar!

Vad är grejen med en snö-lös jul? Utan snö är det inte vinter, och utan vinter är det inte jul, så är det bara! Jag vill inte fira jul utan min snö. Jag har därför kommit på två smarta lösningar för att få en vitare jul:
 
1. Man kan köpa 50 ton florsocker och strö ut över hela sin gata, då känns det åtminstone lite juligare. Det enda man behöver är en grävskopa, extremt mycket florsocker, pengar, ett tillstånd för att strö ut florsocker över hela danderyd, ett helt badkar fullt med pengar och såklart någon som strör ut florsockret åt en (vem orkar göra det själv liksom).
 
Mitt andra förslag är:
2. Man kan köpa en flygandegris och åka upp i himlen. Sen kan man gå och knacka på hos Gud och ge honom några liter hallonsaft med isbitar så han blir kissnödig. Gud gör det vilken människa som helst skulle behöva göra efter 70 liter hallonsaft och med tanke på att han hade ätit upp alla isbitarna som låg i saften blir det snö! 
 
Varför säger man förresten att Gud är en kille? Fast jag tror faktiskt att Gud är en kille och att han har en fru som heter Guda. Så där har vi svaret. Och det är därför det åskar ibland. För att Gud och Guda blir arga för att människorna bara talar gott om Gud, men aldrig ens nämnt Guda. Men nu är det slut på all åska, för nu har jag talat om för hela världen.....svenska folket....bloggvärlden...eller ja, kort sagt mina 5 bloggläsare(...) att Guda faktiskt också finns, och att man borde hylla henne precis lika mycket som Gud!
 
Punkt slut.
 
Kram nella
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

justblizz.blogg.se

OBS! Bloggen innehåller spår av humor. Läsare med flumm-allergi hänvisas vänligen att klicka ner sidan, då ej försäkringen täcker dödsfall vid läsning. Jag hoppas med största allmänhet att ni får tabletter, så ni kan titta in igen utan röda kliande bölder och spännt näshår. Tack för mig!

RSS 2.0