Bajsprov och blodmaskar

Vi skulle "kolla masken" på blizz idag, för att kolla att han inte har mask i magen... Mamma hade köpt allt man behövde på granngården, dvs ett "kolla masken-kitt"!
 
Allt har verkat så lätt, men när vi står i stallet blir allt genast VÄLDIGT krångligt! Tillåt mig beskriva det hela i en liten dialog:
 
-Jaha, nu ska vi se, vad står det nella, jag tror jag har glömt mina läsglasögon. säger mamma hurtigt... Nä förrästen, här är de ju!
 
Mamma börjar läsa och kryssa i:
 
-hhhhmm... JA, vi vill kolla så han inte har blodmask eller något sånt där farligt! Vill vi att de ska kolla för bandmask också... NEJ, de vill vi inte... Sådär, då var det klart, nu är det bara bajset kvar... Nella, går du och hämtar 3 bajskluttar?! Här har du ett par plast hanskar! säger mamma, lite väl entusiastiskt för min smak...
 
-JAG?! Varför ska JAG!? Kan inte DU?! undrar jag upprört
-Ja DU! Jag har ju bara gympaskor på mig! Säger mamma, som nu har fått någotsom liknar rädsla i ögonen, troligtvis rädsla för att hon ska råka ge vika och jag ska vinna fajten!
 
-Men MAMMA!! Jag har ju oooooocksååååå gympaskor ju! Varför kan inte du?! undrar jag och börjar känna att jag är nära en vinst
-Jomen jag....jag...jag (man kan nu se en liten glimt tändas i mammas gröna ögon)....Jag har gjort allt annat! Jag har kryssat i HELA enkäten, det var HELA 3 saker man behövde kryssa i, det är FAKTISKT rätt ansträngande! säger mamma triumferade och ser helnöjd ut med sig själv!
 
Jag inser att jag har förlorat....
 
-Okej då! Jag gör det, men nu är du skyldig mig en glass! svarar jag surt
-Det är jag inte allsde! säger mamma. Men du kan få en KRAM!!!!
-NEJ. svarar jag surt
 
Jag går och hämtar de tre sladdriga små kluttarna, vi stoppar i dem i kuvertet, som nu ligger i någon stackars brevbärares väska! Observera att denna brevbärare är HELT omdveten om att den för tillfället går runt och bär på 3 st färska bajskluttar som det KAN finnas mask i! ;)
 
KRAM nella 
 
Linnea
2013-05-22 @ 08:48:23
URL: http://linneawendeus.blogg.se

Hej ;) du känner egentligen inte mig men vi har häst i samma stall, jag hittade din blogg via ponnysanning då jag kände igen ponnyn på bilden och namne på bloggen var samma som din ponnys. Jag äger ponnyn Röding som går i samma hage. Tänkte bara säga hej och säga att du har en fin blogg :) vi ses!

Svar: Haha, tack så mycket, vi ses! :)
Nella Linder




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

justblizz.blogg.se

OBS! Bloggen innehåller spår av humor. Läsare med flumm-allergi hänvisas vänligen att klicka ner sidan, då ej försäkringen täcker dödsfall vid läsning. Jag hoppas med största allmänhet att ni får tabletter, så ni kan titta in igen utan röda kliande bölder och spännt näshår. Tack för mig!

RSS 2.0