Skitig som en gödselstack

Jag tog cykeln iväg till en mycket självupptagen och nonchalant Blizz. Jag ropade och visslade på honom i hopp om en reaktion, men nej. Eller ja, han gav sig friheten att lyftaupp huvet från gräset i cirka 3,5 sekund, stirra på mig som jag var ett ufo och sedan återgå till sin dödsviktiga sysselsättning.
 
Tillslut fick han nog av mat och kom lunkande till mig, jag borsta av honom så han blev ren och sen gick jag och fyllde på vattnet till honom.
 
När jag kom tillbaks såg jag till min förskräckelse den före detta vita, nyborstade ponnyn, vältra sig i bajshögarna i hagen, med bena fladrande som i vinden (trots att de va vindstilla), sedan (när han tycker allt bajs på en killometers avstånd är tillplatat av Bulldosern Blizz) lägga sig pladask ner pladsk med den stora magen i vädret och spela död!
 
Jag: Skyll dig sjäv, de e inte jag som ska stå inne i 12 timmar, full av flugor och kliande, intorkat bajs! De där är BARA ditt eget fel....
 
Blizz: Hallå, kyparn, torka bort allt skit så jag ser anständig ut! (*klapp klapp*) 
 
Jag: Nej. Hejdå. Nu går jag.
 
Och med det vände jag på klacken och cykla hem!

KRAM nella ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

justblizz.blogg.se

OBS! Bloggen innehåller spår av humor. Läsare med flumm-allergi hänvisas vänligen att klicka ner sidan, då ej försäkringen täcker dödsfall vid läsning. Jag hoppas med största allmänhet att ni får tabletter, så ni kan titta in igen utan röda kliande bölder och spännt näshår. Tack för mig!

RSS 2.0